Veronika Ježíková
Pokud jsi online podnikatelka, která se pohybuje ve světě spirituálního podnikání – ať už jsi koučka, mentorka, šamanka, léčitelka, nebo terapeutka – pravděpodobně už víš, jak důležité je budování vztahu s tvými klientkami. E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak toho dosáhnout. Ale možná si stále kladeš otázku: Co je e-mail marketing a proč bych se jím měla zabývat?
V tomto článku tě provedu základy e-mail marketingu, ukážu ti, proč je tento nástroj tak důležitý, a dám ti praktické rady, jak s ním začít. Na konci budeš mít jasnou představu o tom, jak můžeš e-mail marketing využít ve svém podnikání a jak ti pomůže růst. Toto je první článek 5dílné série o e-mail marketingu.
E-mail marketing je metoda online marketingu, která využívá e-mailové zprávy k budování vztahů s potenciálními i stávajícími klientkami. Je to způsob, jak pravidelně komunikovat se svou komunitou, poskytovat jí hodnotu, budovat důvěru a nakonec i přivádět klientky ke koupi tvých služeb nebo produktů.
E-mail marketing zahrnuje různé typy e-mailových zpráv, od pravidelných newsletterů přes automatizované kampaně až po jednorázové propagační e-maily. Díky správnému nastavení a strategii můžeš dosáhnout vysoké míry angažovanosti (engagement) a věrnosti u své cílové skupiny.
V dnešním digitálním světě je e-mail marketing stále jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zůstat v kontaktu se svými klientkami. Tady jsou hlavní důvody, proč bys ho neměla opomíjet:
E-maily ti umožňují přímý a osobní kontakt s tvou komunitou. Na rozdíl od sociálních médií, kde algoritmy určují, kdo uvidí tvé příspěvky, e-mail dorazí přímo do schránky příjemce. To ti dává jistotu, že tvá zpráva bude doručena, a pokud je dobře napsaná, i otevřena a přečtena.
Pravidelným zasíláním hodnotného obsahu můžeš postupně budovat důvěru se svými klientkami. Když jim poskytneš užitečné informace, tipy nebo inspiraci, budou tě vnímat jako expertku ve svém oboru a přirozeně se k tobě budou vracet.
E-mail marketing má jednu z nejvyšších mír konverze mezi digitálními marketingovými kanály. To znamená, že e-maily mohou být velmi efektivní při přeměně čtenářek na platící klientky. Když máš dobře sestavený e-mail, který reaguje na potřeby tvé cílové skupiny, můžeš dosáhnout výborných výsledků.
Pokud ještě nemáš žádný e-mailový seznam nebo strategii, neboj se! Začít je jednodušší, než si možná myslíš. Zde je několik kroků, které ti pomohou:
Nejprve potřebuješ vybrat vhodnou platformu, která ti umožní spravovat tvůj e-mailový seznam a zasílat e-maily. Mezi oblíbené platformy patří Mailchimp, ConvertKit nebo MailerLite (ten používám já). Z českých pak například Ecomail nebo SmartEmailing. Každá z těchto platforem nabízí různé funkce, takže si vyber tu, která nejlépe odpovídá tvým potřebám.
Začni budovat svůj seznam kontaktů tím, že nabídneš něco hodnotného výměnou za e-mailovou adresu. To může být například bezplatný e-book, meditace ke stažení nebo přístup k webináři. Důležité je, aby tvůj lead magnet – nabídka, která přitáhne odběratele – rezonoval s tvou cílovou skupinou.
První e-mail, který tvá nová odběratelka dostane, je klíčový. Měl by obsahovat srdečné uvítání, představení tebe a tvé značky a poskytnutí slíbeného lead magnetu. Tento e-mail nastaví tón pro celou tvou další komunikaci, proto se na jeho tvorbě vyplatí dát si záležet.
Rozhodni se, jak často budeš posílat e-maily. Pro začátek můžeš začít s týdenním nebo dvoutýdenním newsletterem. Důležité je, aby tvé e-maily přinášely hodnotu a čtenářky měly důvod se na ně těšit. Nezapomeň ani na automatizace - jednou nastavíš a pak už se "nemusíš starat".
Teď, když už víš, co je e-mail marketing a jak začít, je čas přemýšlet o tom, jak může tento nástroj podpořit růst tvého podnikání. Pamatuj, že úspěch v e-mail marketingu nepřijde přes noc. Vyžaduje to čas, strategii a trpělivost, ale výsledky stojí za to. Nezapomínej, že nejde jen o prodej – jde o budování vztahů, které přetrvají a přinesou ti loajální klientky.
Zjisti, jak poslech Solfeggio frekvencí pomáhá vědomým ženám najít rovnováhu, klid a úspěch – a jak můžeš začít i TY.
Přehled série:
Jak správně vyhodnotit e-mailing: Analýza a optimalizace e-mail marketingu
Komentáře
SoulLed Marketing™
Vytvořila Veronika Ježíková
Spirituální byznys mentorka a Mindset Coach®
Copyright © Veronika Ježíková · Všechna práva vyhrazena