fbpx

Veronika Ježíková

Co je e-mail marketing, jak s ním začít a proč by ho žádná online podnikatelka neměla opomíjet

Co je e-mail marketingCo je e-mail marketing

Pokud jsi online podnikatelka, která se pohybuje ve světě spirituálního podnikání – ať už jsi koučka, mentorka, šamanka, léčitelka, nebo terapeutka – pravděpodobně už víš, jak důležité je budování vztahu s tvými klientkami. E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak toho dosáhnout. Ale možná si stále kladeš otázku: Co je e-mail marketing a proč bych se jím měla zabývat?

V tomto článku tě provedu základy e-mail marketingu, ukážu ti, proč je tento nástroj tak důležitý, a dám ti praktické rady, jak s ním začít. Na konci budeš mít jasnou představu o tom, jak můžeš e-mail marketing využít ve svém podnikání a jak ti pomůže růst. Toto je první článek 5dílné série o e-mail marketingu.

Co je e-mail marketing?

E-mail marketing je metoda online marketingu, která využívá e-mailové zprávy k budování vztahů s potenciálními i stávajícími klientkami. Je to způsob, jak pravidelně komunikovat se svou komunitou, poskytovat jí hodnotu, budovat důvěru a nakonec i přivádět klientky ke koupi tvých služeb nebo produktů.

E-mail marketing zahrnuje různé typy e-mailových zpráv, od pravidelných newsletterů přes automatizované kampaně až po jednorázové propagační e-maily. Díky správnému nastavení a strategii můžeš dosáhnout vysoké míry angažovanosti (engagement) a věrnosti u své cílové skupiny.

Proč je e-mail marketing nepostradatelný pro online podnikatelky?

V dnešním digitálním světě je e-mail marketing stále jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zůstat v kontaktu se svými klientkami. Tady jsou hlavní důvody, proč bys ho neměla opomíjet:

1. Přímá komunikace s klientkami

E-maily ti umožňují přímý a osobní kontakt s tvou komunitou. Na rozdíl od sociálních médií, kde algoritmy určují, kdo uvidí tvé příspěvky, e-mail dorazí přímo do schránky příjemce. To ti dává jistotu, že tvá zpráva bude doručena, a pokud je dobře napsaná, i otevřena a přečtena.

2. Budování důvěry a vztahu

Pravidelným zasíláním hodnotného obsahu můžeš postupně budovat důvěru se svými klientkami. Když jim poskytneš užitečné informace, tipy nebo inspiraci, budou tě vnímat jako expertku ve svém oboru a přirozeně se k tobě budou vracet.

3. Vyšší míra konverze

E-mail marketing má jednu z nejvyšších mír konverze mezi digitálními marketingovými kanály. To znamená, že e-maily mohou být velmi efektivní při přeměně čtenářek na platící klientky. Když máš dobře sestavený e-mail, který reaguje na potřeby tvé cílové skupiny, můžeš dosáhnout výborných výsledků.

Jak začít s e-mail marketingem?

Pokud ještě nemáš žádný e-mailový seznam nebo strategii, neboj se! Začít je jednodušší, než si možná myslíš. Zde je několik kroků, které ti pomohou:

1. Vyber si e-mail marketingovou platformu

Nejprve potřebuješ vybrat vhodnou platformu, která ti umožní spravovat tvůj e-mailový seznam a zasílat e-maily. Mezi oblíbené platformy patří Mailchimp, ConvertKit nebo MailerLite (ten používám já). Z českých pak například Ecomail nebo SmartEmailing. Každá z těchto platforem nabízí různé funkce, takže si vyber tu, která nejlépe odpovídá tvým potřebám.

2. Vytvoř e-mailový seznam

Začni budovat svůj seznam kontaktů tím, že nabídneš něco hodnotného výměnou za e-mailovou adresu. To může být například bezplatný e-book, meditace ke stažení nebo přístup k webináři. Důležité je, aby tvůj lead magnet – nabídka, která přitáhne odběratele – rezonoval s tvou cílovou skupinou.

3. Vytvoř uvítací e-mail

První e-mail, který tvá nová odběratelka dostane, je klíčový. Měl by obsahovat srdečné uvítání, představení tebe a tvé značky a poskytnutí slíbeného lead magnetu. Tento e-mail nastaví tón pro celou tvou další komunikaci, proto se na jeho tvorbě vyplatí dát si záležet.

4. Nastav pravidelnou komunikaci

Rozhodni se, jak často budeš posílat e-maily. Pro začátek můžeš začít s týdenním nebo dvoutýdenním newsletterem. Důležité je, aby tvé e-maily přinášely hodnotu a čtenářky měly důvod se na ně těšit. Nezapomeň ani na automatizace - jednou nastavíš a pak už se "nemusíš starat".

Praktické kroky, které můžeš udělat hned teď

  1. Vyber si e-mail marketingovou platformu a vytvoř si účet.
  2. Napiš si několik nápadů na lead magnety, které by mohly zajímat tvou cílovou skupinu.
  3. Vytvoř svůj první uvítací e-mail, který rozešleš novým odběratelkám.

Závěr: E-mail marketing jako klíč k úspěchu

Teď, když už víš, co je e-mail marketing a jak začít, je čas přemýšlet o tom, jak může tento nástroj podpořit růst tvého podnikání. Pamatuj, že úspěch v e-mail marketingu nepřijde přes noc. Vyžaduje to čas, strategii a trpělivost, ale výsledky stojí za to. Nezapomínej, že nejde jen o prodej – jde o budování vztahů, které přetrvají a přinesou ti loajální klientky.

9 Tajemství Solfeggio frekvencí

Zjisti, jak poslech Solfeggio frekvencí pomáhá vědomým ženám najít rovnováhu, klid a úspěch – a jak můžeš začít i TY.


Komentáře

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Přidej se k naší komunitě spirituálních online podnikatelek

SoulLed Marketing™

Vytvořila Veronika Ježíková
Spirituální byznys mentorka a Mindset Coach®

Copyright © Veronika Ježíková · Všechna práva vyhrazena

Všeobecné obchodní podmínky · Zásady ochrany osobních údajů

Access The Training Now

We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

Close